zaterdag 10 januari 2015

Lees ik wat iedereen leest? (in 2014)

Van de honderd bestverkochte boeken van het afgelopen jaar heb ik slechts negen gelezen. Minder dan ooit. En dan lijkt het nog meer dan het in werkelijkheid is. Twee kinderboeken van die negen heb ik al lang geleden gelezen (al heb ik Rupsje Nooitgenoeg in 2014 tientallen keren voorgelezen aan mijn jongste – iedere avond wilde hij wéér dezelfde). Van de resterende zeven heb ik de meeste boeken in 2013 of eerder in mijn schriftje kunnen noteren. Eigenlijk heb ik alleen Haruki Murakami en Herman Koch in het afgelopen jaar gelezen. Het zij zo.

28 Stoner - John Williams
58 Rupsje Nooitgenoeg - Eric Carle
67 Dit zijn de namen - Tommy Wieringa
74 Pluk van de petteflet - Annie M.G. Schmidt

Zie ook de lijsten van 2011, 2012 en 2013.

Geen opmerkingen: