AKO introduceert
sinds 1 januari in steeds meer winkels een digitale boekentipper. Klanten
kunnen nu al in vijf vestigingen ter plekke via een eenvoudig zoeksysteem op
een computer op maat gesneden adviezen krijgen. Dankzij de metadata van
Bookarang.
AKO neemt een voorsprong in de combinatie on- en offline
boekwinkelen. Daarvan is directeur Sjaak Mark overtuigd. Andere winkels hebben
misschien een scherm neergezet waar consumenten niet voorradige boeken kan
bestellen. Maar dat is alleen maar toegang bieden tot een webshop. Daar kan een
consument ook 's avonds op zijn tablet naartoe surfen. AKO gebruikt de schermen
in haar filialen om de consument te gidsen door het enorme aanbod en een op
zijn behoefte afgestemde tip te geven.
De consument krijgt als eerste de keuze tussen 'zoek een
boek dat bij je past' en 'zoek een boek uit onze toplijsten'. In geval hij de
eerste optie kiest, kan hij kiezen tussen 'een boek nu meenemen' en 'een boek
nu bestellen'. Dat betekent dat de tips die hij verderop krijgt óf wordt
beperkt tot de actuele winkelvoorraad óf tot de totale database van ruim 20.000
boeken die Bookarang heeft voorzien van tientallen tags. Ook is het mogelijk om
te bestellen uit de totale voorraad van CB.
Zie verder op Inct – en wel hier (alleen voor leden)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten