Boekhandel H. de
Vries in Haarlem verkoopt tijdens de Boekenweek (16 t/m 24 maart) twee exclusieve
chocolade-producten. Als het mooie weer wordt, volgt een speciaal H. de
Vries-ijsje.
Het gaat om een Boekbonbon met pralinevulling (winkelprijs
7,95 euro) en een Boekenweekboek met vulpen (11,40 euro). Beide producten zijn
gemaakt door chocolaterie Pierre uit Haarlem. H. de Vries brengt hiermee
tegelijk, in de winkel en online, een top 10 van chocoladeboeken onder de
aandacht. Daaronder vallen onder meer Sjakie
en de chocoladefabriek van Roald Dahl (De Fontein), Het kleine nutella boekje van Paola Balducci (Becht) en de Chocolade encyclopedie (Fontaine
uitgevers).
H. de Vries koopt van beide producten twintig stuks in. Als
de voorraad op is, kan Chocolaterie Pierre ‘ze in een mum van tijd in productie
nemen’, zegt Van der Valk. ‘En als niemand het wat vindt, kan hij de chocolade
weer omsmelten. Wat dat betreft loop ik geen risico. De actie is vooral bedoeld
om onze klanten op elkaars winkel te wijzen. Wij verwijzen naar hem, zij hebben
een top 10 aan chocoladeboeken staan met de mededeling dat die bij ons te koop
zijn. Dat we zo’n duizend meter van elkaar gevestigd zijn, is daarbij niet
erg.’
Van der Valk is vooral opgetogen over het feit dat deze
samenwerking zo snel en makkelijk is te organiseren. ‘Heel veel winkels staan
eigenlijk te popelen om elkaar te helpen. En het is gewoon leuk om te doen –
voor ons ook om op deze manier oud fonds weer een boost te kunnen geven. In dezelfde
week heb ik ook met ijssalon Otelli een soortgelijke actie opgezet. Als het
goed weer wordt, nemen zij voor ons het IJsje van De Vries in productie. Omdat
we ook veel ijsboeken hebben. We moeten alleen nog bedenken hoe we het in de
markt zetten, waarschijnlijk met een prijsvraag.’
(Eerder gepubliceerd op Boekblad.nl, 8 maart 2013)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten