zondag 31 december 2017

De top 10 van 2017

Ik heb dit jaar bijna alleen maar boeken en literaire tijdschriften gelezen omdat ik die om een of andere manier moest lezen – voor een advies, een interview, een recensie. Ook in deze top 10 van het afgelopen jaar staan zeven titels die ik las voor mijn werk. Gelukkig blijkt daar juist uit dat ook verplicht lezen heel fijn kan zijn. Sterker, kan leiden tot ontdekkingen. Van de overige drie titels heb ik er twee voorgelezen voor mijn kinderen en een cadeau gekregen voor mijn verjaardag. In alfabetische volgorde:

De verrader - Paul Beatty
De tuinen van Dorr - Paul Biegel
De wadden - Mathijs Deen
Tussen april en september - Tomas Espedal
Hoe Tortot zijn vissenhart verloor - Benny Lindelauf
Ghosts of the tsunami - Richard Lloyd Parry
Verdriet is een ding met veren - Max Porter

Zie ook de top 10-en van:

Geen opmerkingen: