zaterdag 12 november 2011

Het is volbracht, twee weken Boekenbeurs (Boekblad)


Vrijdag 11 november sloot de 75e Boekenbeurs in Antwerpen. Ik heb de beurs voor Boekblad verslagen. Ik schreef voor het vakblad dit, dit en dit. Daarnaast heb ik onderstaande berichten gemaakt. Deze zijn op de site van Boekblad alleen voor abonnees in zijn geheel te lezen. Maar verschillende berichten zijn ook door andere sites – ongevraagd – overgenomen en dus daar te lezen. Voor wie het interesseert link ik naar de berichten elders.

Geert Joris (Boek.be): ‘Het vak zelf moet in actie komen’ (31/10, zie hier)
‘Vlaanderen moet in 2015 gastland van de Buchmesse zijn’ (1/11)
Nieuwe site Bezige Bij Antwerpen bekroont succesvol debuutjaar (2/11, zie hier)
Vlaamse boekhandels in de verkoop vinden gemakkelijk overname-kandidaten (3/11, zie hier)
Boekenbeurs Antwerpen trekt meer bezoekers dan verwacht (4/11)
Driesterrenkok Sergio Herman wordt uitgever bij Minestrone (7/11, zie hier)
E-paviljoen op Boekenbeurs verkoopt vijf à tien e-readers per dag (7/11, zie hier)
Boek.be lanceert bedrijfseconomische tool voor boekhandels (8/11)
Vlaamse uitgevers blikken tevreden terug op ontmoeting met productiehuizen (9/11)
Aspe, Meus, Stilton én Kluun verkooptoppers op Boekenbeurs (10/11)
Nieuwe standhouders tevreden over Boekenbeurs (10/11)
Bezoekcijfers Boekenbeurs blijven fors achter bij verwachtingen (11/11)

Na afloop heb ik nog dit bericht gemaakt:
Ook internetboekverkopers profiteren van impuls Boekenbeurs (14/11, zie hier)

Geen opmerkingen: